”Hiuslaiva” seilasi Suomi-Ruotsi-fiiliksissä
– Tosi hyvä idea tehdä yhteistyötä ruotsalaisten kollegoiden kanssa ja myös kampaamoiden kanssa ympäri Suomea.
– Ruotsalaisten kampaajien kuulemiset olivat myös kiva lisä, olimmehan ruotsin risteilyllä.
Schwarzkopf Professional matkasi elokuun lopussa jo toista kertaa ja tutussa porukassa laivalla Tukholmaan ja takaisin. 150 kampaajaa ja Henkel Finlandin henkilökunta tekivät yhdessä me -henkisen tapahtuman. Laiva tarjoaa oivat puitteet tiiviiseen yhdessäoloon, oppimiseen ja kouluttamiseen. Ja illat ovat takuuhauskoja samanhenkisessä seurassa.
– Kokonaisuus oli hyvin järjestetty ja meidän asiakkaat huomioitiin hyvin.
ENNEN LAIVAN lähtöä osallistujilla oli mahdollisuus tutustua Henkelin moniin eri brändeihin laivan kokoustilaan tehdyillä minimessuilla, joilla esiteltiin syksyn uutuudet. Myymälän pisteellä onnenpyörä keräsi suosiota ja toi lisäjännitystä messuvierailuun.
Illan huipennukseksi Mariela Sarkima heitätti porukan lenkkarit ja korkkarit kattoon ja heti sukellettiin risteilytunnelmaan. Marielan energisessä opastuksessa treenattiin oma catwalk-kävely huippukuntoon, ja nautittiin hauskanpidosta täysillä.
AAMU ALKOI Authentic Beauty Conceptin rentoutumishetkellä alkavaan perjantaipäivään. Lempeät, kehoa herättelevät liikkeet, päähieronta ja äänimaljojen kaunis sointu. Rauhallinen, mutta virkistävä tapa aloittaa ammattiohjelman täyteinen päivä.
Kouluttaja Jani Valkeakarin demo tarjosi inspiraatiota muodonmuutoksiin sekä käytännönläheisiä vinkkejä lyhyisiin hiustenleikkauksiin. Kouluttaja Maria Isotalo johdatteli omassa demossaan asiakkaat kampausten maailmaan ja antoi vinkkejä näyttäviin ja nopeisiin viimeistelyihin.
Risteily huipentui Partners in craft -näytökseen, jonka teemana oli yhteisöllisyyys ja inspiraatio. Ensimmäisen näytteen yhteistyöstä antoivat Ruotsin Schwarzkopf Professional tiimin Chriss Berner ja Jannie Olofsson esittelemällä oman hiuskokoelmansa.
ShowDem Dancing -tanssijat sekä esiintyivät näytöksessä että toimivat kampausmalleina. Upeista kampauksista vastasivat kouluttajat Laura Kurkinen & Niina Okkonen.
PARTNERS IN CRAFT -hengessä oli kutsuttu kolme kampaajaa eri puolilta Suomea tuomaan oma visionsa kampaamosta catwalkille. Laura Kujala, Roosa Alanen & Minna Dahl vastasivat haasteeseen ja toteuttivat näytökseen itse suunnittelemansa kokonaisuuden.
STMNT Ambassador Thang Nguyen esitteli asenteikkaat miestenleikkaukset sarjan henkeen ja Authentic Beauty concept Expert Katja Hämäläinen toi lavalle upeat hienostuneisuutta henkivät kampaukset suoraan Pariisin muotiviikoilta.
llalla vaihdettiin farkut paljetteihin ja juhlittiin discossa.
Näytöstiimi
Team Sweden
Chriss Berner @thechrissberner Jannie Olofsson @hairbyjannie
Team Suomi
Laura Kurkinen @lodekoohair Niina Okkonen @hairbyniinao Jutta Kirjavainen @hairstylistjutta Maria Isotalo @hair.beautymaria Jani Valkeakari @j.valkeakari Ari Palojärvi @aripalojarvi
Tanssiryhmä
ShowDemDancing @showdemdancing
Team salon to catwalk (vierailevat kampaajat)
Laura Kujala @by.laurak Thang Nguyen @thangiiihair Roosa Alanen @kampaamorous Minna Dahl @hairbyminnadahl Katja Hämäläinen @hairbylxrykatja
Koreografia
Sanni Pajarinen @sanni.pajarinen
Meikki
Milla Stenman @millastenmanmakeupartist Milana Rastas @milanarastas Hanna Turunen @estellebyhanna
Stylisti
Martina Martiala @martinamartiala