Miesten hiuskosmetiikka vahvassa kasvussa
Wella Professional lanseerasi näyttävästi kaksi uutta miehille suunnattua sarjaa Milanossa. Seb Man ja System Man Professional -sarjat vastaavat miesten yhä kasvavaan haluun pitää huolta itsestään.
Cotyn arvion mukaan miehille suunnattujen tuotteiden myynti tulee kasvamaan maailmanlaajuisesti 60 miljardiin dollariin vuoteen 2021 mennessä. Sebastian Professionalin Seb Man –sarja koostuu hiusten ja parranhoito- ja muotoilutuotteista. System Professionalin System Man –sarja sisältää hiusten- ja parranhoitotuotteita sekä hiusten muotoilutuotteita. Asiakaskohtaisesti räätälöity System Man –sarja käyttää hyväkseen EnergyCode Mapping –kartoitusta, jonka avulla maääritellään asiakkaan energiaprofiili ja suositellaan hoitokokonaisuuksia ja tuoteyhdistelmiä.
– Meillä ei oikeastaan ole ollut paljoakaan tarjota parturiliikkeille ja tähän halusimme muutoksen, sillä parturibisnes on kasvanut 15 prosentin vuosivauhtia ja me todellakin haluamme olla mukana tässä energisessä ja jännittävässä muutoksessa, mikä miesten tuotteiden käytön osalta on käynnissä, Cotyn ammattikauneuspuolen vaikuttajamarkkinnoinnin johtaja Randall Chinchilla kertoi tilaisuudessa.
Coty lanseerasikin uudet tuotesarjat vahvasti vaikuttajamarkkinointia hyödyntäen. 22-vuotias australialaisparturi, tatuointiguru ja digiaddikti Aiden Xydis on valittu Seb man –sarjan kansainväliseksi luovaksi johtajaksi ja markkinointiin on valjastettu kolme instagramtähteä: brittimalli ja tuottaja Billy Huxley, ranskalainen BMX-pyöräilijä, näyttelijä-elokuvantekijä Matthias Dandois ja New York –lähtöinen blogisti, kirjoittaja ja miesten muodin taitava Denny Balmaceda. Naiskauneutta tilaisuudessa edusti System Professional -kasvo, malli Poppy Delevingne.
– Emme etsineet henkilöitä miljoonilla seuraajilla, vaan aitoja ihmisiä, jotka kuvastavat itsestään huolta pitävää menevää Z-sukupolvea, Chinchilla lisää. System Man –sarjan kehityksessä on ollut vahvasti mukana italialaisyrittäjä, vahvaan personalisointiin keskittynyt Lapo Elkann. Lanseeraustapahtuma järjestettiinkin Elkannin kustomoituihin ”mies”-tuotteisiin keskittyvässä Garage Italia –tapahtumatilassa Milanossa. Kansainvälistä mediaa viihdytettiin muun muassa Ferrarilla ajo –simulaattorilla, BMX-temppunäytöksellä ja gastronomisilla herkuilla huippu italialaiskokkien tyyliin.