Uudella Four Reasonsilla vahva startti
Four Reasons on ollut Miraculos Oy:n kantava brändi jo 20 vuoden ajan. Koko yritystä ravisteleva brändiuudistus nostaa Four Reasonsin yrityksen ykkösbrändiksi, mikä näkyi heti New Classics –kokoelman hiusmuotinäytöksessä.
New Classics by Four Reasons –hiusmuotikokoelmassa yhdistyvät nykyhetki ja tuleva: Kokoelma ammentaa muotoja ja linjoja klassikkoleikkauksista ja –värjäyksistä ja modernisoi tyylit tulevan kauden tekniikoilla ja uutuussävyillä. Helsingin Messukeskuksessa lokakuussa nähdyn muotishown avasi lähes 700 kampaajan edessä Miraculos Oy:n toimitusjohtaja Jyrki Hakala.
Tämän jälkeen käyntiin lähti lähes kaksituntinen hiusshow, jonka aloitti Four Reasons – #WE #LOVE THE #REAL #YOU –osuus.
– Missiomme on saada kaikki tuntemaan itsensä kauniiksi. Haluamme pois suppeasta kauneusihanteesta ja ravistella perinteisiä ajatuksia kauneudesta. Four Reasons –brändin perusajatus on, että jokainen meistä on kaunis omalla tavallaan. Ihmiset, intohimo, aitous ja sinä, tässä ovat asiat, joiden puolesta me pidämme meteliä, Miraculos Oy:n markkinointi- ja viestintäpäällikkö Johanna Strömsholm kertoo.
– Koemme myös suomalaisena kauneusalan yrityksenä, että olemme vastuussa siitä, millaista kauneus-ihannetta kuluttajille välitetään. Haluamme pois mallista, jossa kauneutta olisi vain yhdenlaista, Johanna lisää.
Näytös alkoikin värikkäällä, vauhdikkaalla ja monimuotoisella osuudella, missä lavalla nähtiin erilaisten hiusmallien lisäksi nyky- ja balettitanssia. Lopuksi lavalla yllätti malli, joka kiskaisi pois päästään yhteistyökumppani Brave Hairin peruukin!
– Tarkoitus olikin ravistella kauneuteen liittyviä ennakkoluuloja. Halusimme yllättää ja sen teimme, näytöksen suunnitellut KC Teamin taiteellinen johtaja Jonna Karjunen kertoo. Vahvasti kansainvälinen New Classics by Four Reasons syyskokoelman esittely jakautui neljään pääteemaan: Luonnolliset huippumalli- sävyt, Klassikkotyylit Remixed, Värikkäät persoonat ja Elämän ihana epätäydellisyys –Style by Four Reasons.
– Luonnollisissa huippumallisävyissä näkyi murrettuja KC Color Luximan Earth Tones -vivahteita maustettuna tyylikkäillä, syksyisen savuisilla metalli- ja pastellisävyillä. Toinen värimaailmaan liittyvä trendi on omiaan värikkäille persoonille, jotka haluavat tuoda hiusvärillä ilmi jotain muuta kuin rauhallisuutta: värit saavat näkyä ja aiheuttaa mielenkiintoa. Neljännessä pääteemassa keskityttiin hiusten muotoiluun. Siinä näkyi ajatus elämän ihanasta epätäydellisyydestä, missä jokaisen hiuksen ei tarvitse olla kuin liimattu paikalleen vaan hiuksissa korostetaan niiden omaa upeaa rakennetta, Jonna kuvailee.
Lähes 60 mallin lavashown lopetti vauhdikas naisräppäri F. Näytöstä työstivät KC Professional –tiimin lisäksi joukko ulkomaalaisvahvuuksia Miraculos Oy:n vientimaista.
– Oli todella kiva päästä näyttämään suomalaiskampaajille, että vaikka olemme suomalainen yritys, olemme samalla myös vahvasti kansainvälinen, Johanna kertoo.
Uusi, skandinaavinen pakkausdesign Brändiuudistus ja kansainvälisyys tulee näkymään kampaajille vielä vahvemmin vuoden 2019 alussa jolloin vain kampaamoissa myynnissä oleva Four Reasons Professional –sarja uudella skandinaavisella pakkausdesignilla tulee korvaamaan Black Edition –sarjan.
– Sarja uudistuu myös niin, että sarjan tuotteet on kehitetty erityisesti kampaamotarpeita ajatellen ja toki myös jälleenmyyntiin. Myöhemmin meiltä on tulossa vielä luonnonkosmetiikkasarja, mitä on kysytty paljon, Johanna kertoo. Tällä hetkellä Four Reasons –sarjaa viedään 15 maahan. Miraculos Oy:n vientijohtaja Arto Välimäki uskoo myös Amerikan valloituksen olevan hyvin lähellä. Tästä kertoo jo Pohjois-Amerikan Cosmoprof-messuilla voitettu Trendsetter-palkinto, jonka huomioi myös yksi Yhdysvaltojen suurimmista hiusalan jakelijoista.
– Four Reasons on meidän keihäänkärki, jolla lähemme maailmanvalloitusoperaatioon. Olemme tästä kaikesta todella innoissamme ja uskomme vahvasti kansainväliseenkin menestykseen, Johanna hymyilee.