Blue Lagoon Beauty laajentaa franchise-toimintaa ja suuntaa ulkomaille
Oman franchising Blue Lagoon -toimipisteen avaukseen koulutetaan myymäläpäällikön Trainee-ohjelman kautta.
Vuodesta 2018 sopimusyrittäjänä Blue Lagoonissa toiminut Vilma Strandman pilotoi Blue Lagoonin ensimmäistä myymäläpäällikön Trainee-koulutusta. Nyt vuoden kestäneen ”mypä-polun” ansiosta Vilma on valmis ottamaan urallansa seuraavan askeleen avatessaan ensimmäisen franchise-toimipisteensä 23.5.2022 Lippulaivan kaupunkikeskukseen Espooseen.
– Franchisingin aloittaminen Blue Lagoonin kanssa oli oikeastaan ilmiselvä ratkaisu minulle, sillä halusin edetä urallani, mutta en halunnut lähteä Blue Lagoonista pois. Alan johtava vahva brändi sekä yrityksen sisältä saatava tuki ovat aloittelevalle yrittäjälle korvaamattomia. Uskon, että tulen oppimaan älyttömän paljon kokeneemmilta, ja pääsen mukaan kehittämään jo toimivaksi havaittua konseptia”, kertoo Vilma Strandman, Lippulaivan uusi franchise-yrittäjä.
– Olen todella innoissani, että olemme saaneet Vilmasta nyt toisen franchise-yrittäjän Blue Lagoonille. Tavoitteeni on aina ollut kehittää toimialaa ja samalla luoda kauneusalalle uusia työmahdollisuuksia. Uuden franchise-toimipisteen avaus on luonteva jatkumo Vilman urakehitykselle sekä Blue Lagoonin kasvulle. Hyvässä liikekumppanissa yhdistyy intohimo kauneudenhoitoon ja lojaalius yritystä kohtaan”, sanoo Blue Lagoonin perustaja Sini Virtanen.
Vuonna 2006 perustettu Blue Lagoon Beauty on Suomen mittakaavassa iso kauneusalan ketjuyritys, joka työllistää yli 120 ammattilaista pian kahdeksassa eri toimipisteessä pääkaupunkiseudulla ja Turussa.
Tavoitteena 10 miljoonan liikevaihto
Kauneushoitola Blue Lagoon Beauty on kasvanut paljon suuremmaksi kuin yrityksen omistaja Sini Virtanen alun perin ajatteli. Virtanen perusti yrityksen ollessaan 19-vuotias, koska halusi työllistää itsensä kauneudenhoitoalalla. Nyt yli 15 vuoden jälkeen, kasvutavoitteena on laajentaa toimintaa ympäri Suomen ja kasvattaa liikevaihto 10 miljoonaan euroon seuraavan kahden vuoden aikana.
Yhtiö hakee kasvuloikkaa laajentamalla franchising-toimintaa Suomen markkinoilla, jonka jälkeen kartoitetaan mahdollisuuksia liiketoiminnan laajentamisesta ulkomaille.