||||||

Pohjoismaiden suurin hius- ja kauneushoitotuotteiden maahantuoja Headbrands avasi showroomin Helsingin Kaivopuistossa perjantaina.  Aamiaistilaisuudessa medialle esiteltiin yrityksen edustamista 25:stä selektiivisestä kampaamobrändeistä muun muassa TIGI:n paluun tehnyt meikkisarja, glass hair -trendin ykkössarja Color WOW sekä tanskalainen glamouria huokuva GOLD. Pinni oli paikalla.

 

Kaivopuiston merelliseen miljööseen avautuvan Headbrandsin uusi showroom on 120 neliöinen, kahden huoneen kompakti tila, joka on rennon tyylikkäästi sisustettu. Ovesta sisään astuvaa odottaa lounge-tyylinen rento ja olohuonemainen kodikas huone, joka on helposti muunneltavissa kaikenlaiseen erilaiseen tarkoitukseen. Oli sitten kyse mediatilaisuudesta tai tuote-esittelystä, koulutuksesta tai asiakastapaamisesta. Mustan, vaalean harmaan ja beigen väristen seinien lisäksi showroomin muustakin ilmeestä on vastannut Headbrandsin Suomen maajohtaja Charlotta Ashour. 

Headbrandsin Suomen maajohtaja Charlotta Ashour ja perustaja ja toimitusjohtaja Fredrik Gelkner toivottavat kaikki hiusammattilaiset tervetulleeksi uuteen showroomiin.

– Showroomia on odotettu ja toivottu, ja olemme kyllä tyytyväisiä, kun sellainen on nyt saatu. Asiakkaillemme tämä on sydämellä tehty, joten tervetuloa, toivotti Charlotta Ashour.

Tilaisuudessa Headbrandsin perustaja ja toimitusjohtaja Fredrik Gelkner kertoi vuonna 2012 perustetun yrityksen taustasta.

– Vaimoni on kampaaja, ja hän tuskaili aina ostojensa kanssa, kun ne piti tehdä eri tukuista eri tavalla. En tiennyt alasta paljoakaan, mutta mielessäni syntyi idea säästää kampaajan aikaa ostosten kanssa, ja miksi niitä – kaikkien brändien tuotteita –  ei voisi tarjota yhdestä ja samasta paikasta. Sain yrityspartnerikseni Mikael Nilssonin, jonka kanssa perustimme Headbrandsin, Gelkner kertoi.

Ruotsin ja Tanskan jälkeen yritys laajeni vuonna 2016 Suomeen ja Norjaan. Kasvuvauhti on ollut kovaa, ja tällä hetkellä  tuotebrändejä on 80, joista 25 selektiviisiä kampaamosarjoja. Headbrands työllistää neljässä maassa 110 henkilöä.

-Konseptimme on edelleen sama: tarjota hyvin laaja kattaus kampaamotarvikkeita, joita myymme hyvin kohtuulliseen hintaan ja kuljetamme ne liikkeisiin nopeasti, Fredrik lisäsi.

Fredrik Gelkner, Charlotta Ashour ja Mikko Vainio toivottivat median tervetulleeksi lehdistötilaisuuteen.
Headbrands edustaa 25:ttä selektiivistä kampaamosarjaa.

Headbrands -nettikauppa on avoinna vuorokauden joka tunti, mutta yrityksellä on myös Suomessa myyntiedustajat, jotka kiertävät päivittäin henkilökohtaisesti kampaamo-partureissa. Yrityksen koulutustiimi on vahvistunut, ja koulutuspäällikkö Kinoia Pönnin lisäksi hiusammattilaisia informoi yritysten tuotteista muun muassa kouluttajakonkari Mikko Vainio. Hän esitteli showroomin avajaisissa medialle ”hotimmat uutuustuotteet”, joista Mikko – vanhana TIGI-kouluttaja – iloitsi erityisesti TIGI:n meikkisarjan come backista.

– Ne ovat todella huipputuotteita, joiden paluuta kampaajat ovat odottaneet. Meikkisarja on myös ainoa vain kampaamo-partureissa myytävä sarja.

Norjalaisen Sanasella -kalustesarjan huippu-uutuus, motorisoitu asiakastuoli säätää asiakkaan istuinkorkeuden hetkessä.
Sibelin kultaiset satulatuolit ovat arjen luksusta.

Color Wow, GOLD – ja uudistuneen Fudge -sarjojen lisäksi showroomissa on jatkuva kalustenäyttely, joista mediaa kiinnosti erityisesti norjalaisen Sanasella -sarjan motorisoitu asiakastuoli sekä Sibelin upeat, kullatut satulatuolit.

Headbrandsin showroom sijaitsee osoitteessa Merikatu 1, Kaivopuisto.