Isoäidin innoittama Manda ja ”koko pottiin” pyrkivä Nine Yards
Toukokuinen iltapäivä Marsaanan showroomilla toi yhteen sosiaalisen median vaikuttajat, lehdistön ja kouluttajat, kun uusi maahantuontiyritys Lifestyleshop esitteli kaksi uutta hiustuotesarjaa: norjalaisen Manda of Scandinavian ja ruotsalaisen Nine Yardsin. Molemmat tuovat mukanaan pohjoismaista estetiikkaa, vastuullisuutta ja ripauksen hiljaista luksusta.
Tilaisuudessa kuultiin sarjojen perustajien inspiroivat tarinat ja koettiin samppanjajoogaa Manda of Scandinavia -sarjan luojan Cecilie Maria Torvikin ohjauksessa. Nine Yardsin perustaja Robin Dubitzkij avasi sarjan taustafilosofiaa ja sen pelkistettyä, ammattilaisille suunnattua tyyliä. Iltapäivä huipentui Nine Yardsin mini hair saloniin, jossa tuotteet pääsivät tositoimiin. Lifestyleshop JH Oy syntyi kun ystävykset ja kollegat, Henna Rautiainen sekä Jenni Muhonen jakoivat saman ajatusmaailman alasta sekä tuotekiinnostuksistaan.
Molemmilla maahantuojilla on yli 25 vuoden kokemus yrittäjyydestä sekä kauneudenhoitoalasta.
– Meille on tärkeää, että kaikki valikoimassamme on erittäin laadukasta, vastuullisesti tuotettua ja viimeisteltyä, myös visuaalisesti. Manda of Scandinavia ja Nine Yards eivät ole vain tuotteita, vaan kokemuksia, jotka herättävät tunteita ja puhuttelevat sekä ammattilaista että asiakasta, kertoo maahantuoja Jenni Muhonen.
NORJALAISEN Cecilie Maria Torvikin perustama Manda of Scandinavia on saanut innoituksensa hänen isoisoäidiltään Mandalta – naiselta, joka uskalsi kulkea omaa polkuaan. Tämä perintö näkyy tuotteissa, jotka ovat kunnianosoitus voimalle, pehmeydelle ja esteettisyydelle. Glow Mask, The Cream ja ylellinen Luxury Oil ravitsevat hiuksia syvältä, ja sarjan visuaalisuus yhdistää luonnon ja luksuksen, herkkyyden ja voiman. Pakkaukset ovat uudelleenkäytettäviä, tuotteet vegaanisia, eläinkokeettomia ja vapaita parabeeneista ja sulfaateista.
Scent of Love -parfyymi on öljypohjainen tuoksu, jota voit käyttää hiuksiin sekä iholle. Parfyymi reagoi ihon kemian kanssa yksilöllisesti eikä sisällä lainkaan alkoholia, jonka vuoksi sopii täydellisesti myös hiuksille.
– Manda of Scandinavia on uuden sukupolven hiusrituaali – kauneutta, joka herättää huomionsa myös pakkauksien upealla designilla, Torvik kuvaili. Hänen oma suosikkinsa on juurikin sarjan parfyymi Scent of Love.
NINE YARDS on ruotsalainen ammattihiuskosmetiikkasarja, jonka juuret ovat halussa tehdä asiat täysillä. Inspiraationsa se on saanut sanonnasta ”the full nine yards” (Am.). Tuloksena on sarja, joka vastaa sekä ammattilaisten että laatutietoisten kuluttajien odotuksiin.
Volume-linja tuo keveyttä ja rakennetta, Moist kosteuttaa ja palauttaa hiusten luonnollisen muodon. Silver kirkastaa vaaleita ja harmaita sävyjä, Repair hoitaa vaurioituneita hiuksia, ja Styling tarjoaa muotoilupitoa ilman jäykkyyttä. Sarjan ammattilaisvärit lanseerataan syksyllä 2025.
(Vas.) Henna Rautiainen, Robin Dubitzkj, Cecilie Maria Torvik ja Jenni Muhonen.
MAAHANTUONNIN LISÄKSI Lifestyleshop tarjoaa kampaamoille koulutusta, ammatillista tukea, markkinointimateriaalia ja verkkokaupan. Pohjois-Suomessa yhteistyötä tehdään Make Hair Oy:n kanssa ja edustajaverkostoa rakennetaan valtakunnallisesti.
Nine Yards lanseerattiin Suomessa loppuvuodesta 2024 ja Manda of Scandinavia maaliskuussa 2025. Molempia saa valikoiduista kampaamoista, Manda myös erikoisliikkeistä ja verkkokaupasta lifestyleshop.fi.
– Meillä on tiivis edustajaverkosto ja panostamme PR- ja vaikuttajayhteistyöhön, jotta myös kuluttajakysyntä tukee kampaamoiden myyntiä, Rautiainen sanoo.
Lifestyleshopin valikoima kasvaa – työn alla on jo uusia vastuullisia luksusbrändejä, jotka täydentävät kokonaisuutta entisestään.