Kampaajille Kehuja
Booksalon toteutti yhdessä Radio Suomipopin kanssa Kehu kampaajaasi -kampanjan, jossa annettiin hius- ja kauneus- ja hyvinvointialan asiakkaille mahdollisuus kehua kampaajaansa. Kehut sai lähes 800 tekijää.
”Kampaajani on vuosia toiminut yksinyrittäjänä ja monen perheen luottokampaajana. Häneltä onnistuu upeat kampaukset juhlaan ja nuorille vaikka vanhojen tansseihin sekä erilaiset toiveiden mukaiset hiusten värjäykset tai leikkausmallit. Ainoa kampaaja, jonka käsiin voin luottaa hiukseni!”, näin kehui yksi kampanjaan osallistunut kampaamon asiakas ja saman tyylistä kehumisen ilotulitusta olivat myös kaikki muut lähes 800 viestiä, jotka Radio Suomipoppiin saapui kampanjan aikana.
– YRITTÄJÄMME HEMMOTTELEVAT omia asiakkaitaan, mutta milloin heitä hemmoteltaisiin? Kysyn usein asiakkaaltamme, milloin kävit itse viimeksi hierojalla tai kampaajalla. Valitettavan usein on niin, että aika vähälle jää yrittäjällä omasta hyvinvoinnistaan huolehtiminen. Ovat taitavia hemmottelemaan muita, mutta kun pitäisi itseään hemmotella, se jää, booksalonin toimitusjohtaja Jonne Castrén kertoo.
BOOKSALONILLA ON huomattu viime aikoina mediassa velloneet negatiiviset uutiset ja miten työhön tyytymättömät ja mielensä pahoittaneet asiakkaat antavat negatiivisen palautteensa somessa ja miten klikkimedia osaa tehdä näistä hyvät otsikot.
Booksalonin mielestä nyt oli kehujen vuoro.
– Enemmistö asiakkaista käy luottokampaajalla ja takana voi olla pidempiaikainenkin ystävyyssuhde. Uskoimme, että yrittäjille satelisi paljon positiivista palautetta ja kehuja, jos asiakkaille antaisi kehumiseen mahdollisuuden, markkinointijohtaja Seppo Noso sanoo.
ASIAKKAITA MOTIVOITIIN kehuihin jakamalla lahjakortteja booksalonin asiakasyrityksiin. Niitä saattoi saada sekä kehuja eli ilmiantaja että hänen kehumansa yrittäjä.
– Kehuista tuli meillekin todella hyvä mieli ja halusimme viedä hyvää mieltä eteenpäin mahdollisimman monelle yrittäjälle. Siksi laitoimme kaikille niille kehuja saaneille yrittäjille, joiden yhteystiedot löysimme, jäätelöä, tarjosimme booksalon PRO:n ilmaiseen kokeiluun tai keksimme jotain muuta päivää piristävää, Jonne ja Seppo kertovat.
KEHUN SAAJIA ei oltu rajattu vain booksalonin asiakasyrittäjiin tai -yrityksiin.
– Kehua sai ketä vain. Kehuja saivat paljon myös kilpailevien yritysten asiakkaat, mikä oli hienoa sekin. Koko kampanjan tarkoitus olikin tuoda hyvää mahdollisimman laajasti. Tästä tuli hyvä mieli kaikille, Jonne sanoo.
KAMPANJAN AJOITUS vuoden alkuun, ystävänpäivän molemmin puolin, oli harkittu. Booksalonin tilastot kertovat, että hius-, kauneus- ja hyvinvointialalla takana oli ollut pitkä kausi, jolloin asiakkaita kävi vähemmän kuin aikaisempina vuosina. Kaivattiin positiivista virettä herättelemään markkinoita.
– Pohjakosketus on nyt saavutettu ja käyrät nousussa ylöspäin. Asiakkaillamme menee taas ihan mukavasti, kuten myös meillä. Itse asiassa olemme tehneet viimeiset kolme kuukautta ennätyskuukausia, Seppo kertoo.
– Meillä on aito intressi saada asiakas menestymään, sillä me menestymme vain silloin, kun asiakkaamme menestyy, Jonne lisää.
Hius-, kauneus- ja hyvinvointialalle annetuista kehuista poimittua:
Luottokampaaja ja ystävä loihtii aina hiukset timanttiseen kuntoon ja ehdottelee uusia ideoita kun vanha hiustyyli alkaa kyllästyttää, mutta ei koskaan tyrkytä liikaa. Useita kampaajia olen kokeillut, mutta hänen luota saa aina lähteä tyytyväisenä lopputulokseen. Työ on varmasti aika ajoittain raskasta, mutta se ei koskaan näy asiakkaalle vaan hän palvelee asiakkaitaan aina hymyssä suin. Häntä en vaihda.
Olen jo 18 vuotta käynyt samalla yrittäjällä. Olemme jakaneet monet ilot ja murheet sekä tärkeät merkkipäivät. Nyt myös lapseni käyvät parturissa ja kampaajalla samalla kertaa.
Olen käynyt samalla kampaajalla jo monta vuotta. Joskus olen innostunut laitattamaan myös ripset. Hän on aina iloinen ja ystävällinen. Ja useamman kerran on joustanut aikojen suhteen, kun minulla on ollut tarve saada aika nopeasti. Hän eh- dottomasti ansaitsisi hemmottelun!
Minun siskoni on kosmetologi ja hänellä käyn aina ripsihuollossa, kulmat hoitamassa ja välillä kasvo-/jalkahoidossa. Siskoni on ammattitaitoinen ja empaattinen, huomioi tosi hyvin asiakkaan toiveet ja saanut paljon hyvää palautetta. Hänellä ei yrittäjäkiireiden vuoksi ole pahemmin aikaa hemmotella itseään, tämä tulisi todellakin tarpeeseen!
Luottohemmottelijani on ihana, iloinen, empaattinen nuori nainen. Hän loihtii hiuksiini ihanan sävyn ja mallin sekä tekee minulle säihkysilmät upeilla ripsipidennyksillä. Vaikka meillä on ikäeroa 30 vuotta, juttua riittää aina ja jatketaan siitä mihin jäätiin. Vaikka muutin 2 vuotta sitten 52 km päähän, käyn silti säännöllisesti hänen luonaan. Nyt on hänen vuoronsa saada hemmottelua.