Pinnin Instagram LIVE -haastatteluissa kuullaan parturi-kampaajia ja hiusalan muita ammattilaisia viikoittain vaihtuvin vierain.

Mikä kassa- ja ajanvarausjärjestelmä sopisi sinun yrityksellesi?
11. kesäkuuta Pinnin Instagram LIVE -vieraina olivat Book Salonin myyntijohtaja Jani Bebek ja Timman perustaja Lari Mykrä. 

Haastattelijana Pinnin toimituspäällikkö Pia Paalasvuo.

Tallenteen haastattelusta voit katsoja joko Pinnin Insgtagramista IGTV:n puolelta

Tai Youtuben puolelta:

 

Book Salon
Book Salon on hius- kauneudenhoito sekä terveysalan ajanvarausjärjestelmä, josta on apua myös yrityksien ajan-, asiakas- ja taloushallintaan sekä yrityksen viestintään. Book Salon myös markkinoi asiakkaanaan olevia yrityksiä. Palvelun käyttö on maksutonta ja sen käyttöönotto helppoa ja nopeaa. Palvelun voi ottaa käyttöön jopa itsenäisesti suoraan Book Salonin kotisivujen kautta.

Book Salonin myyntijohtaja Jani Bebek kuvailee, kuinka idea Book Salonista lähti liikkeelle halusta luoda kauneudenhoitoalalle kokonaisvaltainen työkalu, joka on helppo ja nopea.

Book Salon on alusta asti tehnyt yhteistyötä alan yrittäjien kanssa ja kerännyt asiakkaistaan myös testiryhmän, joka pystyy antamaan suoraa palautetta alan yrittäjien näkökulmasta. Janin mukaan palautteeseen tartutaan nopeasti ja parannuksia voidaan tehdä viikoittain.

Book Salon järjestelmä lanseerattiin lanseerattiin vuonna 2018 alun perin pelkkänä ajanvarausjärjestelmänä, josta se on kehittynyt ja kasvanut nykyiseen muotoonsa, ja kehittyy edelleen.

– Tuomme markkinoille heinäkuun alussa pro-version, joka on täysin yhdistettävissä Book Salonin järjestelmän kanssa. Se sisältää maksupääteen ja online maksumahdollisuuden. Maksupääte toimii sulavasti kassajärjestelmämme kanssa, Jani selostaa.

Book Salonin perusversio on yrittäjille maksuton. Pro-versio, joka sisältää maksupäätteen, kustantaa 29 euroa kuukaudessa. Book Salonilla on työn alla myös älykkäät lahjakortit, jotka voidaan välittää digitaalisesti.
LISÄTIETOA BOOK SALONISTA

Timma

Timma perustettiin vuonna 2014 sen osaomistaja Lari Mykrän sanoin ”epäseksikkäänä” brändinä nimeltä Peruutusaika.fi. Pian nimi vaihtui Timmaksi ja yritys on vuosien aikana kasvanut vauhdikkaasti toimien tänä päivänä Suomen lisäksi Norjassa ja Ruotsissa.

– Tarve lähti siitä, kun mietimme, että olisi kätevää, jos paikkakunnan kampaamot löytyisivät yhdestä paikasta, mistä näkisi vapaat ajat. Tarve oli kuitenkin kampaamoiden puolelta yhtenäiseen kassa- ja ajanvarausjärjestelmään, joten kehitimme toimintamme siihen, kertoo Lari Mykrä, Timman toimitusjohtaja ja yksi perustajista.

Lari muistelee, että heillä ei kuitenkaan ollut tarpeeksi tietoa kauneudenhoitoalan toimintatavoista, joten he lähtivät tavoittelemaan sen ammattilaisia ja kysymään neuvoa.

– Nykyään palautetta tulee kampaajilta Timman helppokäyttöisyydestä, Lari toteaa.

Tällä hetkellä Timma tarjoaa yrittäjälle kalenterin, asiakasrekisterin ja nettiajanvarauksen lisäksi raportoinnin vaikka suoraan kirjanpitäjälle. Markkinointityökalulla yrittäjä voi lähettää asiakkaille sähköpostia ja tekstiviestejä. Lisäksi on mahdollisuus ottaa Timman kautta kassa, maksupääte ja muut maksamiseen liittyvät laitteet. Timmalta löytyy myös nettisivukone, jolla kampaamo voi luoda itselleen kotisivut.

Timman perushinta on 17 euroa kuukaudessa. Kassa- ja maksupääte ominaisuus maksaa kahdeksan euroa lisää. Lisämaksua tulee markkinointi tekstiviestien lähettämisestä sekä siitä, jos on luonut nettisivut Timman kanssa.
Maksu on myös liikekohtainen niin, että per liike maksu ei nouse ikinä yli 100 euron.

Sopimuksesta on helppoa päästä eroon vain ilmoittamalla, että haluaa lopettaa.

Ammattilaisille tarkoitetussa Timma for professionals -applikaatiossa Timman järjestelmä on paketoitu helpoksi sovellukseksi, joka ei vaadi joka kerta uutta sisäänkirjautumista. Kuluttajilla on käytössään oma Timma, josta voivat varata aikoja hius- ja kauneusalalle ja etsiä viime hetken vapaita aikoja.

– Loimme palvelun, joka myy viimeisetkin vapaana olevat ajat, esimerkiksi seuraavalta viideltä päivältä. Toukokuussa yrittäjät saivat Timma-palvelun kautta lisämyyntiä keskimäärin 490 euron edestä. Timma appi on paras tapa hyödyntää vapaana olevat ajat, Lari iloitsee.

Kun Timman toiminta alkoi, mukana oli noin 20 kampaamoa. Nyt asiakkaita on noin 4500, joista Suomessa on 3500.
LISÄTIETOA TIMMASTA

PINNI livelähetys #ammattilaisenavuksi on Instagramissa @pinnilehti kanavalla nähty hiusalan asiantuntijoiden haastattelu – tarjolla on nyt viikottain kaikille avoin live, joka on myös katsottavissa tallenteena PINNI IGTV:ssä.
Tulevista IG-lähetyksistä kerromme myös PINNI Facebook-sivulla, tervetuloa kuulolle & kommentoimaan jälleen seuraavan ajankohtaisen teeman äärelle!

Tiivistelmät ja tallenteet kaikista haastatteluista löydät täältä:
PINNI Instagram LIVE -lähetykset