Kouluttava kumppani, Saether
Yhden naisen startupista v. 1983 nykyiseen kokoonsa suureksi kauneustaloksi kasvanut Saether pyörittää neljää divisioonaa ja parin sadan miljoonan euron liikevaihtoa. Tanskan Farumissa pääkonttoriaan pitävällä Saetherilla on edustuksissaan kymmeniä kansainvälisiä brändejä, kuten esimerkiksi kosmetiikkasarjat Clarins, Bare Minerals tai Laura Mercier, tuoksuja kuten vaikkapa Jean Paul Gaultier, Ralph Lauren, Moschino ym sekä kokonaan oma divisioonansa hiuskosmetiikalle. Markkina-alueena ovat kaikki Pohjoismaat.
Mitä tulee hiuskosmetiikkaan, Suomessa yhtiö tunnetaan erityisesti merkeistään Evo ja Revlon Professional.
Mitä tulee hiuskosmetiikkaan, Suomessa yhtiö tunnetaan erityisesti merkeistään Evo ja Revlon Professional. Evon juuret ovat Australiassa ja amerikkalaislähtöisen Revlonin tuntevat kaikki.
Muut Saetherin hiuskosmetiikkabrandit, kuten Lernberger Stafsing, Iles Formula, Cupid’s Kiss ja Sachajua ovat täällä tuttuja nimiä ainoastaan verkkokauppojen kautta.
– Suurin markkinaosuus meillä on Ruotsissa, mutta tähtäämme kyllä tasaiseen kasvuun kaikissa neljässä maassa, kertoo Birger von Holdt, Saetherin Hiusalan myynnistä pohjolassa vastuussa oleva johtaja.
– Hiuskosmetiikka on kilpailtu ala. Saetherin asemaa suurten hiuskosmetiikkamerkkien kilpailussa vahvistavat erityisesti yhtiön ja sen brandien toiminnan kestävyys ja vastuullisuus, kertoo Birger von Holdt.
Saether, markkinointitalona ja varsinkin hiuskosmetiikan jakelijan roolissaan, linjaa tekevänsä tietoisia valintoja laatu ja ympäristön huomiointi edellä.
Vastuullisuus näkyy mm siinä, että yrityksen edustamilla brändeillä on kaikilla laaja valikoima vegaanisia tuotteita ja kierrätyspakkauksia. Esimerkiksi Eksperience sekä Revlonissimo Color Sublime ovat vahvasti panostaneet kestäviin ratkaisuihin. Ja se näkyy myynnissä.
Kasvupotentiaalia kampaamon perustyössä
– Suomen kasvupotentiaali on mielestäni kampaamopalveluissa. Siksi me panostamme kampaamoiden liiketoiminnan tukemiseen tarjoamalla nimenomaan laadukkaita värisarjoja ja koulutusta, kertoo Birger von Holdt.
– Tuotemyynti kuluttajille kyllä kasvaa, mutta se kasvaa erityisesti kampaamoiden ulkopuolella. Kilpailu kiristyy ja sitä käydään paitsi kampaamojen kesken, myös suhteessa uusiin jakelukanaviin. Siksi meidän meidän on erottauduttava ja keskityttävä siihen, missä kampaajat ovat parhaimmillaan – eli leikkaamiseen ja värjäämiseen, arvelee Birger von Holdt.
– Saetherin keskitetty markkinointitiimi kehittää työkaluja ja kampanjoita kaikille neljälle maalle. Pyrimme so-peutumaan paikallisiin tarpeisiin mahdollisimman hyvin, mutta hyödynnämme samalla synergiaetua, jonka yhdenmukainen toiminta kaikissa maissa tuo. Kussakin maassa on omat myyntitiimit, jotka tukevat kampaamoja suoraan ja tekevät yhteistyötä paikallisten kouluttajien kanssa, jotka tuntevat asiakkaat parhaiten.
– Saetherilla on toimistot jokaisessa maassa, ja Suomen toimipiste sijaitsee Helsingissä Porkalankadulla. Toivomme, että voimme ajan myötä kasvattaa läsnäoloamme Suomessa entisestään vahvojen ammattimaisten hiustenhoitobrändiemme myötä, sanoo Birger von Holdt.
Suomen kasvupotentiaali on mielestäni kampaamopalveluissa. Siksi me panostamme kampaamoiden liiketoiminnan tukemiseen tarjoamalla nimenomaan laadukkaita värisarjoja ja koulutusta.
Revlon Professional on Saetherin nopeimmin kasvava hiusbrandi
Ylpeä väreistään
Saetherin edustamien brändien joukossa erityisen huomion kiinnittää Revlon Professional, joka on nopeasti noussut Saether-portfolion ydinbrändiksi hiusväriratkaisuissa.
Suomessa nimi ’Revlon’ muistetaan vuosikymmenten takaa värikosmetiikasta, mutta nyt puheena oleva Revlon on jättänyt meikit taakseen ja keskittyy pelkästään ammattimaiseen hiustenhoitoon ja siinä erityisesti värjäämiseen.
Jonkinlaisena kunnianosoituksena historialleen uuden Revlon Professionalinkin ylpeys ovat värit.
Innovatiivinen värjäystuotteiden valikoima kattaa kaiken trendikkäistä vaaleista ja viileistä sävyistä intensiivisiin ja rohkeisiin väreihin. Tuotteet vastaavat nykypäivän kampaamoiden tarpeisiin, sillä ne tarjoavat erinomaisen harmaan peiton, runsaasti sävyvaihtoehtoja sekä vastuullisia vaihtoehtoja, kuten ammoniakittomia ja vegaanisia tuotteita.
Jos sarjojen nimet eivät vielä ole tuttuja, kannattaa muistaa erityisesti Revlonissimo Colorsmetique ja sen pysyvät värit, Magnet-sarja vaalennuksiin, Color Excel and Color Excel Gloss pitkäkestoiseen väriin sekä Nutri Color Filters värinaamiot.
JAKELUYHTIÖ SAETHERIN fi losofi aa noudattaen Revlon Professional pyrkii Pohjolassa kampaajan tueksi ja kumppaniksi. Se haluaa helpottaa arkea ja ideoida kampaamoon lisämyyntiä. Sävytyspalvelut, kiiltokäsittelyt ja yksilölliset värinhoitoratkaisut tarjoavatkin jo nyt kampaamoille mahdollisuuksia lisämyyntiin ja asiakastyytyväisyyden nostamiseen.
Revlonin värien tuotekehitys keskittyy sekin luomaan kaupallisesti menestyviä tuotteita kampaajan työn tueksi ja samaan tähtää myös Saetherin osaston muu toiminta. Digitaalisia työkaluja kampaajan avuksi kehitetään jatkuvasti.
Revlon Pro Always On -alustan ja Color World App -sovelluksen avulla kampaajat voivat omalla ajallaan osallistua koulutuksiin, etsiä tuotteita ja tutustua uutuuksiin.
AJATUS ON pitää oma kampaaja askeleen edellä muista ja muodostaa yhdessä Revlon-kampaajien kanssa oma erityinen ”ekosysteeminsä”.
Revlonin identiteetti on selkeä: Meillä panostetaan tuotekehitykseen. Esimerkiksi nanoteknologia ja hydra-capture saavat yhtiössä paljon huomiota ja kun kehitetään, kampaamot pidetään kehitystyössä mukana yhteistyökumppaneina.





