Lumene osti Promisen
Suomalaisten ylpeys, kauneusyritys Lumene Group on ostanut vuonna 2022 lanseeratun hiustenhoitobrändi Promisen.
Brändioston toteutti Lumene Groupin tytäryhtiö Cutrin Oy, joka hankki brändin Promise Helsinki Oy:ltä.
Promise henkilöityy pitkälti moniyrittäjä Markku Hakalaan, joka tunnetaan mm sloganistaan: ”Osta maito maitokaupasta ja shampoot kampaamosta”.
Lumene näkee Promisessa kasvupotentiaalia ja sen arvellaan vahvistavan Lumene Groupin asemaa Pohjoismaiden kauneusmarkkinoilla ja tukevan yhtiön kansainvälistä kasvustrategiaa.
Promise on siis suomalainen, laadukas ja kohtuuhintainen sarja, jota myydään yksinomaan kampaamoissa.
Brändin laajaan tuotevalikoimaan kuuluu muun muassa shampoita, hoitoaineita, sävyttäviä hoitoaineita sekä muotoilutuotteita. Promise erottuu markkinoilla värikkäillä ja iloisilla, useasti palkituilla pakkauksillaan. Brändi on sitoutunut tukemaan kampaajia ja elvyttämään hiustenhoitoalaa.
Vuodesta 2022 lähtien Cutrin Oy on toiminut Promisen jakelijana ja vastannut brändin tuotekehityksestä sekä tuotteiden valmistuksesta. Suuri osa Promisen tuotteista valmistetaan Lumene Groupin tuotantotiloissa Espoon Kauklahdessa. Promisen brändioston myötä Lumene Groupiin kuuluu nyt neljä tunnettua pohjoismaista kauneusbrändiä: LUMENE, IDA WARG Beauty, CUTRIN ja Promise.
”Olen innoissani voidessani toivottaa tervetulleeksi uuden korkealaatuisia tuotteita tarjoavan pohjoismaisen kauneusbrändin osaksi brändiportfoliotamme. Viimeisten parin vuoden aikana olemme tehneet tuotekehitysyhteistyötä Promise Helsingin kanssa ja lanseeranneet brändin yhteisillä resursseilla. Asiakkailta ja kuluttajilta saatu palaute on ollut positiivista. Nyt meillä on mahdollisuus ottaa seuraava iso askel brändin kasvattamisessa ja kehittämisessä. Olen kiitollinen, että Promisen perustajat luottavat meihin ja osaamiseemme viedä brändiä eteenpäin tulevaisuudessa”, sanoo Lumene Groupin toimitusjohtaja Adrian Innergård.
”Uskomme Lumene Groupin kykyyn kehittää ja laajentaa Promise-brändiä entisestään. Vuosien varrella Lumene Group on osoittanut vahvaa sitoutumista laatuun ja innovaatioihin, mikä on linjassa myös meidän visiomme kanssa. Olemme varmoja, että Lumene Groupin resurssien avulla Promise menestyy ja tekee merkittäviä edistysaskeleita hiustenhoitoalalla”, sanoo Markku Hakala, yksi Promisen perustajista.
Lumene kasvussa
Lumene Group on osoittanut vahvaa sekä kestävää kasvua ja kannattavuutta viime vuosina. Vuosi 2024 oli Lumene Groupille merkittävä kasvun vuosi.
Yhtiö saavutti 102 miljoonan euron liikevaihdon, mikä merkitsi 8 prosentin kasvua.
”Vuosi 2024 oli merkittävien muutosten ja erinomaisen menestyksen vuosi Lumene Groupille. Keskityimme liiketoimintamme kasvun vauhdittamiseen tavoitteenamme tehdä Lumene Groupista Suomen seuraava suuri vientimenestys. Neljännen kauneusbrändin myötä meillä on entistä suuremmat mahdollisuudet laajentaa toimintaamme, innovoida tuotevalikoimaamme ja vahvistaa asemaamme sekä Suomen että maailmanlaajuisilla kauneusmarkkinoilla”, sanoo Innergård.
Brändioston myötä Lumene Group omistaa kaikki Promise-brändiin liittyvät oikeudet. Kauppa astuu voimaan välittömästi. Oston tarkempia yksityiskohtia ei julkisteta.