Pohjoismainen Lumene valittiin jo toista vuotta peräkkäin vastuullisimmaksi kauneusbrändiksi kuluttajatutkimuksessa Suomessa. Sijoitus perustuu vuosittain toteutettavaan Sustainable Brand Index™ -tutkimukseen, joka on Euroopan laajin, itsenäinen vastuullisuuteen keskittyvä tutkimus. Sen tavoitteena on lisätä tietoisuutta vastuullisuudesta ja aiheen merkityksestä brändille.

– Lumene on kauneuden kiertotalouden pioneeri ja huomioimme kestävän kehityksen periaatteet toiminnassamme laaja-alaisesti. Tavoitteemme on luoda tuoteportfolio, joka on edelläkävijä myös kiertotaloudessa, sanoo Tiina Isohanni, Lumenen tuotekehityksestä ja vastuullisuudesta vastaava johtaja.

Vuoden 2022 tutkimuksessa oli mukana 214 brändiä 26 eri toimialalta. Kokonaistuloksissa Lumenen sija oli 27. Tutkimukseen vastasi yhteensä 9 150 kuluttajaa Suomesta. Sustainable Brand Index™ -kysely pohjautuu YK:n Global Compact -aloitteen kymmeneen periaatteeseen.

Lähde: Lumene

LUE lisää hiusuutisia