Näytä siltä kuka olet Festarifiilikseen pop-up -kampaamon kautta
Festari on suurelle osalle kävijöistään itseilmaisun näyttämö ja hiuksilla on tunnetusti itseilmaisussa näkyvä rooli.
Schwarzkopf, jonka mottoja on ollut pitkään että ”hiukset ovat luovuuden canvas”, lähti suurella ammattilaisjoukolla kumppaniksi suureen Barcelonan Primavera Sound 2025 musiikkitapahtumaan, elämään ja kokemaan ikonisen festivaalin henkeä. Oppimaan, eläytymään ja olemaan avuksi. Paikalle pystytettiin pop-up kampaamo, jossa festarivieraille tarjottiin mahdollisuus hiuslookin löytämiseen.
Schwarzkopfin lähettiläät Troye Sivan, Paloma Elsesser, Alli Neumann, Sophie Passmann, Swantje Paulina ja Nadine Breaty osoittivat siellä konkreettisesti kävijöille, että hiukset voivat olla yksilöllisyyden manifestointia, FOR EVERY YOU -sloganin mukaan.
SUOMESTA MUKANA oli Schwarzkopf Professionalin kouluttaja Laura Kurkinen, joka valittiin useiden kampaajien joukosta mukaan kansainväliseen hiustiimiin. Festarialueelle rakennettu pop-up-salonki oli avoinna kaikkina festaripäivinä klo 16–24, jolloin kävijöillä oli mahdollisuus tulla laittamaan festaritukka kuntoon ammattilaisen käsissä. Salongissa oli valmis kampausmenu, josta asiakkaat saivat valita mieleisensä tyylin ja koristeet.
Asiakkaiden joukossa oli tavallisten festarikävijöiden lisäksi myös vaikuttajia, jotka tekevät yhteistyötä Schwarzkopfin kanssa – sekä muutamia artisteja.
– Tämä kokemus menee ehdottomasti top 3 -listalleni elämäni hienoimmista kokemuksista, kertoo Laura Kurkinen.
– Oli upeaa päästä työskentelemään rennossa tunnelmassa, iloisten ihmisten ympäröimänä ja hyvän musiikin soidessa taustalla.
Barcelonassa Schwarzkopfin ”FOR EVERY YOU” muuttui koetuksi elämykseksi.
LAURAN MUKAAN kokemuksen parasta antia olivatkin juuri ihmiset – niin asiakkaat kuin kollegatkin. Kansainvälinen hiustiimi oli hänen mukaansa huikea, ja festareilla vallitsi muutenkin positiivinen, innostunut tunnelma. Festarikävijöitä oli ympäri Eurooppaa, mutta Laura ei kertomansa mukaan törmännyt muihin suomalaisiin.
Vaikka Laura ei itse ole aktiivinen festarikävijä, hän nautti mahdollisuudesta kuunnella artisteja tiiminsä kanssa työvuorojen jälkeen.
– Musiikkia enemmän minua kiinnosti kuitenkin festarin tunnelma ja ihmiset – ja tietenkin hiukset, Laura kertoo.
MYÖS LAURA oli valmistautunut festaritunnelmaan letittämällä tukkansa näyttävään tyyliin. Schwarzkopfin pukukoodin mukaisesti asun tuli kuitenkin olla musta. Salongin suosio yllätti positiivisesti – asiakkaat olivat Lauran mukaan superinnostuneita. Osa tuli seuraavana päivänä uudelleen hakemaan uuden kampauksen, ja joidenkin hiustyyli säilyi upeana koko festarien ajan.
– Tällaista kokemusta ei varmaan heti tule uudestaan, Laura toteaa hymyillen.
Lisäksi Schwarzkopf perusti Primavera Sound yhteistyön merkeissä artisteille ja VIP vieraille The Motel -backstage-alueelle premium-pop-up -salongin, joka tarjosi yksilöllistä hiusmuotoilua kansainvälisesti tunnetuilta ammattilaisilta.