Parturikampaajat TikTokissa
Tiktok on mobiilisovellus, joka on hitti nuorten ja pikkuhiljaa vähän vanhemmankin väen keskuudessa. TikTokin käyttäjät harjoittelevat erilaisia tanssihaasteita, joiden ’tiktokbiisit’ trendaavat sovelluksessa. Tiktokissa on myös suosittua huulisynkata erilaisten äänten päälle ja tehdä tietystä videosta näin oma koominen versio. TikTok-haasteisiin vastaaminen omalla tyylillä on myös yksi sovelluksen kantavista koukutuksista.
Ja tottakai myös parturi-kampaajat ovat löytäneet Tiktokin ihmeellisen maailman.
Alla muutama parturi-kampaajien tekemä TikTok-video.
Videoiden jälkeen löydät vinkit siihen, kuinka voit yrittäjänä markkinoida itseäsi TikTokissa.
@ninapearl10
Digimarkkinointi -blogilla on kolme vinkkiä, miten yritykset voivat markkinoida itseään TikTokissa:
Markkinointi TikTokissa on vielä hyvin alkuvaiheessa, mutta kuitenkin jo mahdollista eri puolilla maailmaa. Eri markkinointikeinot voidaan jakaa karkeasti kolmeen eri kategoriaan. Nämä kategoriat kertovat, miten eri alojen yritykset ja brändit voivat hyödyntää TikTokin massiivista käyttäjämäärää osana digimarkkinointia.
- Brändit voivat luoda oman kanavan TikTokiin, ja mainostaa siellä omia tuotteita ja palveluitaan.
- Yritykset voivat tehdä erilaisia kaupallisia yhteistöitä sosiaalisen median vaikuttajien kautta, ja tällä keinolla saadaan helposti ja tehokkaasti lisää näkyvyyttä eri yleisöjen edessä.
- Maksettu mainonta. Maksettu TikTok -mainonta on vielä kehittymässä raameihinsa, ja mahdollista vain silloin, kun jokainen tili avataan olemalla yhteydessä TikTokin ylläpitäjiin. TikTokin potentiaali maksetun mainonnan alustana on tällä hetkellä suuren kiinnostuksen ja kehityksen alla, ja sen mahdollisuudet ovat kaikkien ennusmerkkien mukaan valtaisat. Ensimmäiset maksetut mainokset ilmestyivät TikTokiin tammikuussa 2019.
Etenkin vaikuttajamarkkinoinnin voima on tärkeää huomata TikTok-mainonnassa. Monet brändit yhdistelevät TikTok-markkinoinnin keinoja tuottamalla omaa sisältöä omalle kanavalleen, mutta myös tekemällä aktiivista yhteistyötä eri sosiaalisen median vaikuttajien kanssa, jotta voivat laajentaa näkyvyyttä suuremmalla yleisölle. Joka kolmas kuluttaja luottaa vaikuttajan mielipiteeseen enemmän kuin mitä brändin, joten on hyvä muistaa vaikuttajamarkkinoinnin potentiaali.
Sisällöllisesti videoissa toimivat samat parhaat periaatteet, kuten muissakin videopohjaisissa markkinoinnin kanavissa kuten Youtubessa.