”Se on mikä on” Se oli SOMO
Tapahtuma. Ei todellakaan hullumpi. Tai oikeastaan kaksi. Vieläpä Turussa. Molemmat loppuunmyytyjä. Semmoista voi tapahtua, kun kollega saa hyvän idean ja toinen innostuu.
Halusin järjestää koulutustapahtuman kampauksista, kertoo Laura Aaltonen, kampausguru, jota arvostetaan erityisesti juhlakampauksistaan ja jonka töitä olet saanut ihailla Pinnissäkin.
– Kysyin Elisalta neuvoa, sillä Elisa on vetänyt Four Reasonsille isojakin koulutustapahtumia vaalennuksista. Yksin.
– Mutta Elisapa ehdottikin että järjestäisimme tapahtuman yhdessä, mikä oli huippu juttu!
– Treffasimme kesällä 2024 ja kuvasimme meidän autotallissa mainoskuvat. Päiväksi sovittiin 3.maaliskuuta. Kun suureksi yllätykseksemme liput myytiin tunneissa loppuun, päätimme lisätä toisen päivän 4.3, joka sekin myytiin loppuun. Lopputulos oli, että kaksi saman tyylistä ”rennolla meiningillä” ja liiketyölähtöisesti ajattelevaa kouluttajaa tapasi innokkaan yleisönsä Turun Jokistudiossa maaliskuun alussa kahtena päivänä ja hurmasi heidät kertaheitolla.
On selvää, että kampauksiin, vaalennuksiin, diy kuvauksiin sekä someen keskittyviä koulutuksia oli kaivattu. Mikä innosti osallistujia eniten, jää epäselväksi, mutta palaute (josta nostamme kuvateksteissä esiin paloja) oli yksinomaan kiittävää.
– Meille on tärkeää, että asiat pysyvät käytännönläheisinä ja selkeinä – turha hienostelu sikseen, sanoo Elisa.
– Työskentelemme aina kampaajalta kampaajalle -ajatuksella, eli tekniikat täytyy olla niin kampauksissa kuin vaalennuksissakin helposti toteutettavissa, mutta niin, että lopputulos saa asiakkaassa aikaan WOW -efektin.
LAURA KESKITTYI tuomaan esiin liiketyöystävällisiä, monipuolisia tekniikoita kampausten luomiseen ja niiden ideoimiseen. Hän veti päivän päätteeksi myös DIY-kuvausten toteutukseen paneutuvan demon, jossa hän keskittyi neuvomaan ja näyttämään kuvien hyödyntämistä markkinoinnissa pienellä vaivalla ja rahalla. Simppeliä ja toimivaa.
ELISA TEKI koulutuspäivän aikana livemalleille liiketyöystävällisiä raidoitustustekniikoita ja opetti ymmärtämäään samalla intuitiivista raitojen asettelua. Tavoitteena oli saada kuulija ymmärtämään raitojen asettelu niin, että jatkossa kampaamossa asettelut on helppo miettiä asiakaskohtaisesti ja jokaiselle yksilöllisesti räätälöiden.
Työskentelemme aina kampaajalta kampaajalle -ajatuksella. Tekniikkojen täytyy olla helposti toteutettavissa ja lopputuloksen asiakkaalle WOW!