Uutuuskirja kertoo: Kuinka suomalaisesta parturoinnista tuli iso globaali vientituote?
Rohkeutta, viisautta vai sattumaa?
Parturimestarit Toni Kylätasku ja Petri Sipiläinen kirjoittivat kirjan Rohkeutta, viisautta vai sattumaa?
Juuri ilmestynyt uutuuskirja kertoo miten perinteisestä parturin käsityöstä rakennettiin kansainvälinen brändi nimeltään M Room. Kirja tarjoaa kaunistelemattoman ja hyvin rehellisen tarinan onnistumisista, epäonnistumista, johtamisen murroksesta ja antaa vinkkejä mihin tahansa liiketoimintaan.
– M Room syntyi positiivisten todennäköisyyksien pohjalta. Monen firman ongelma on se, että samassa talossa on liikaa insinöörejä, jotka kaikki laskevat todennäköisyyksiä epäonnistumiselle. Me olemme perustaneet M Roomin todella pienellä pääomalla ja ollaan keskenämme todella erilaisia. Menestyneessä yrityksessä pitää olla hyvin erilaisia ihmisiä, eikä negatiivisille ajatuksille epäonnistumisesta pidä antaa tilaa, Toni Kylätasku ja Petri Sipiläinen kertovat konseptinsa syntyhetkistä.
Eri sukupolvien johtamiseen on tarjolla Suomessa liian vähän tukea
– Haaste on siinä, että motivoinnin keinot ovat muuttuneet. Luovia ihmisiä ei motivoi raha. Nykyisin työn tulee mahdollistaa asioita. Nuoret jopa sanovat, etteivät halua tehdä täyttä viikkoa töitä, koska haluavat ehtiä elämään. Insinöörille voit viedä tavoitteet Excelissä, mutta luovalle ihmiselle pitää pystyä maalaamaan kuva siitä mihin ollaan menossa. Luovien ihmisten johtajan pitää olla itsekin luova, muuten yhtälöön tulee iso ristiriita, Kylätasku ja Sipiläinen sanottavat vuosikymmenten johtamiskokemusta kirjassaan.
Toni Kylätasku ja Petri Sipiläinen
Rohkeutta, viisautta vai sattumaa?
ISBN 978-952-350-157-7
Kustantaja: Fitra Oy
Toni Kylätasku oli vieraana Pinnin Instagram LIVE-lähetyksessä kertomassa vinkkinsä tukihakemusten tekoon.
Lue juttu alta:
https://pinni.fi/korona/pinnin-ig-livesta-vinkit-tukihakemusten-tekoon-kaksi-tukea-saanutta-yrittajaa-kertoo/