helmikuu 2019

|||||||||||||||||

Rauhassa kaksin

Helsinkiläisliike Rauha on Vesterisen pariskunnan yhteisprojekti, jossa taakse jätettiin brändiajattelu ja vahvuuksiksi nostettiin itse tekijät: parturimies Miikka ja kampaamo- ja hoitoalan Pia.

Pia ja Miikka Vesterinen hyppäsivät viiden liikkeen Tyyli-konseptista yhden liikkeen omistajiksi. Pariskunta on nyt tyytyväinen saadessaan Rauhassa keskittyä työhuonemaisesti omiin alan vahvuusalueisiinsa. Pia ja Miikka Vesterinen päättivät myydä Tyyli-kampaamoketjunsa kaikki...
||||||||||||||||

Joicolta uusi salonki- ja kotihoitosarja Defy Damage

Joico esitteli uuden Defy Damage -hiustenhoitosarjansa Berliinissä eurooppalaisille hius- ja kauneusalan vaikuttajille helmikuussa. Vaikka tuotesarja saapuu suomalaismarkkinoille vasta maaliskuun alussa, on  Joicon International guest artistic director Richard Mannah ehtinyt testata sarjan ominaisuuksia jo puolen vuoden ajan. https://youtu.be/QkCfPGUIztk - Sarja lanseerattiin muutaman kampaajan testikäyttöön kesällä ja palaute on ollut aivan...

Äänestä hiusalan ammattilehti voittajaksi!!

Pinnin kansi #8-9 / 2018 on valittu YLEISÖäänestykseen Edit2018 -kilpailussa. Käy äänestämässä hiusalan ammattilehti voittajaksi osoitteessa www.editkilpailu.fi/kansi2018 Äänestysaika päättyy 28.2. klo 24.00. Kaikkien äänestäneiden kesken Aikakauslehtien liitto arpoo 500 euron arvoisen matkalahjakortin + aikakauslehden vuosikerran. Kilpailun voittaja julkistetaan 4.4.2019. Kannet yleisöäänestykseen on valinnut asiantuntijatuomaristo Aikakausmedian Editkilpailuun lähetetyistä ehdokkaista. Pinnin toimitus...
||||||||||||||||||||||

Schwarzkopf Igora Vibrance -kevytväri uudistui

Schwarzkopf Professionalin Igora Vibrance -kevytväri lanseerattiin viime vuoden lopulla Helsingissä vauhdikkaassa ja värikkäässä tilaisuudessa. Igora Vibrance -kevytvärin uudet sävyt  esiteltiin yhdeksän Dance Team by Lumiere´n energisen tanssijan hiuksissa. Näytöshiuksia olivat tekemässä ASK manager Jani Lehto yhdessä freekouluttajien Linda Lehto ja Jani Valkeakari ja kanssa. - Pääosassa olivat luonnollisesti hohtavat värit. Kaikilla malleilla...

tammikuu 2019

M Room mullistaa ajanvarauksettoman parturipalvelun

Suomalainen parturiliikeketju M Room lanseeraa My M Room -palvelun, jonka kautta kuluttaja voi reaaliajassa vertailla eri liikkeiden palveluunpääsyaikoja mobiilisti: palvelusta valitaan sopivin liike ja palvelu, jonka jälkeen jonoon liittyminen tapahtuu yhdellä napin painalluksella. Uusi palvelu ei vaadi ajanvarausta, ja kuluttaja säästyy odottelulta liikkeessä.

Parturiliikeketju M Room on kehittänyt My M Room...

joulukuu 2018

||||||||

Arvotalossa ajan jäljet saa näkyä

Villi Vanilija –liike muutti 140 m2 tilasta puolet pienempään pitäen silti tiimin yhä kuusihenkisenä. Asiakkaat ovat kuvailleet uutta liikettä kotoisemmaksi ja fiilikseltään lämpöisemmäksi. Villi Vanilija –liike muutti 140 m2 tilasta puolet pienempään pitäen silti tiimin yhä kuusihenkisenä. Asiakkaat ovat kuvailleet uutta liikettä kotoisemmaksi ja fiilikseltään lämpöisemmäksi. Villi Vanilja –liikkeen omistajapariskunta Mareena...

joulukuu 2018

|||||||||||||

Sporttimimmin ”kaaoshiukset”

Nelinkertainen tankotanssin maailmanmestari Oona Kivelä tietää, että kisaponnari on parhaimmillaan silloin, kun silmiäkin kiristää. Parhaiten napakan kisatyylin kampaa kasaan luottokampaaja Jari Korhonen, jolle Oonan paksu ja taipuisa hius on unelmamateriaalia. - Tähän hiukseen voi tehdä mitä vain, Oonalle syksyksi pitkän polkan leikannut Jari kertoo. Oona Kivelällä on aina ollut pitkät hiukset, jotka...
||||||||||||||||

Uudella Four Reasonsilla vahva startti

Four Reasons on ollut Miraculos Oy:n kantava brändi jo 20 vuoden ajan. Koko yritystä ravisteleva brändiuudistus nostaa Four Reasonsin yrityksen ykkösbrändiksi, mikä näkyi heti  New Classics –kokoelman hiusmuotinäytöksessä.

  New Classics by Four Reasons –hiusmuotikokoelmassa yhdistyvät nykyhetki ja tuleva: Kokoelma ammentaa muotoja ja linjoja klassikkoleikkauksista ja –värjäyksistä ja modernisoi tyylit tulevan kauden...
|||||||||||

Miesten hiuskosmetiikka vahvassa kasvussa

Wella Professional lanseerasi näyttävästi kaksi uutta miehille suunnattua sarjaa Milanossa. Seb Man ja System Man Professional -sarjat vastaavat miesten yhä kasvavaan haluun pitää huolta itsestään.

Uusi Seb Man -sarja koostuu hiusten ja parranhoito - ja muotoilutuotteista. Uutuudet saapuvat Suomessa kuluttajamyyntiin tammikuussa Wella-kampaamoissa ja partureissa.   Cotyn arvion mukaan miehille suunnattujen tuotteiden myynti tulee...

Risto Helin on kuollut

Hius- ja meikkitaiteilija Risto Helin kuoli Laakson sairaalassa Helsingissä perjantaina 14.12. pitkään sairastettuaan. Hän oli 74-vuotias. Risto teki monipuolisia kauneusalan töitä maailmalla ja kotimaassa lähes 60 vuotta kestäneen uransa aikana. Suomessa Risto Helin tuli tunnetuksi 80-luvulta lähtien, jolloin hän aloitti niin kutsuttuna virallisena Miss Suomi -kisojen kampaajana. 

Risto Helinin uskomattomasta elämästä...

||||||||||||||||||||||||||||||||||

Minun Viikkoni // Niina Latomäki

Tällä palstalla tutustutaan hiusalan ammattilaisen työviikkoon ja kurkistetaan myös salongin ulkopuoliseen elämään, sen arkeen ja juhlaan.

Nimi: Niina Latomäki Ammattinimike: parturi-kampaaja ja meikkaaja yrityksessä Hair & Makeup Latomäki Työpaikat: Salon Virho Helsinki ja Yle Erityisosaamisalueet: Sassoon-tekniikat, tv-meikkaus Mitä teet ensi viikolla: Pakkaan muuttoa varten ja töitä molemmissa paikoissa Terveiset kampaajille: Olen aina uskonut koulutuksen antamaan inspiraatioon ja...
|||||||||

Nyt saa juhlia!

Juhlakauden kampauksissa saa olla myös leikkimielinen, vaikka hiukset juhlaviksi kammataankin. Esimerkkiä nuorten naisten juhlakampauksista antaa Taru Stenberg Team TS-Salongista Helsingin Kampista. Kampaukset on toteutettu Goldwell-tuottein.

Hiukset: Taru Stenberg Team, TS-Salonki, Kamppi, Helsinki. Tuotteet: Goldwell. Kuvat: Laura Reunanen, ReunanenPhotography.